Hele 327 verter er i gang med Moldevert Digital og her er noen tilbakemeldinger

Kursdeltakerne melder om økt selvtillit og økt kunnskap om Molderegionen. Mange syns det er fint å bruke pandemitiden til å videreutvikle seg, og mange påpeker viktigheten av å selge inn hverandre. Og alle gleder seg til turistsesongen er i gang for fullt igjen - Moldevert Digital gjør at de blir bedre i jobbene sine!

Seks hos Bjarne Øverland AS og Hertz Bilutleie har tatt Moldevert Digital. Vi har spurt Hilde Øverland og Anita Flemmen om hva de synes om kurset:

Kurset var bevisstgjørende, nyttig og interessant. Litt historie, litt nåtid og litt faglig. Vi er ikke tvil om at vi blir bedre i jobben vår etter å ha tatt kurset, men savnet litt informasjon om bilutleie og transport. I tillegg var dette informasjon som vi personlig også har nytte av. Kurset anbefales på det varmeste, og vi håper at mange benytter muligheten til å gjennomgå kurset.

Vi er gjerne de første turistene møter når man kommer til Molde, og vi kan veilede/guide kundene videre både med veiforklaring, hotell, spisesteder og aktiviteter. En god del kunder som kommer ønsker å vite hvilke spisesteder vi anbefaler. Kurset har gitt oss påfyll og mer selvtillit til å foreslå aktiviteter til kundene.

Vi har også tanker om å selge inn naboen; - hvis vi alle kan bygge opp hverandre så får kundene en bedre opplevelse, og vil med større sannsynlighet anbefale vår region til andre eller komme tilbake selv. Det å få kundene til å bli lengre eller komme tilbake er noe hele reiselivet tjener på.

Sabine Heumann ved Møre og Trøndelag Guideservice AS

forteller at hun tok først kurset selv, og at hun syns det var mye god informasjon. Deretter meldte Møre og Trøndelag Guideservice på over 90 guider, som er i gang med både norsk og engelsk versjon av kurset!

Sabine forteller at de allerede har fått gode tilbakemeldinger fra guidene. Det som var det mest positive er at guidene gleder seg til å gjøre noe positiv spesiell i korona tiden. De håper at det blir en bedre sesong enn i år som ble avlyst grunnet pandemien, og de liker å forberede seg til neste år allerede nå.

Det som er viktig er lokale historier fra Molde og regionen. Jeg likte spesielt Ona som jeg viste veldig lite om, sier Sabine, og om utviklingen av Molde fra tiden med store hager og roser til i dag. Å se hvordan Molde har utviklet seg med de gamle bildene og historiene er med på å få en følelse for byen. En guide må også skape bilder og følelser, og dette kurset hjelper guiden til å se byen og regionen gjennom forskjellige øyne.

Guidene våre er selvfølgelig den viktigste kontakten når det gjelder vertskap. Derfor er også denne delen viktig. Selv lærte jeg gjennom et vertskapskurs hos Innovasjon Norge hvor viktige småting kan være for å skape varige opplevelser. Og det ble bekreftet igjen i dette kurset.

Det er viktig å skape gode følelser og forbindelser til Molde og regionen slik at turister kommer tilbake, anbefaler regionen og opplevelsene og tar minner med seg hjem. Det vil også hjelpe oss alle i fremtiden.

Henriette Asphol Indbjør ved Scandic Seilet sier:

Jeg syns vertskapskurset var veldig bra og interessant. Jeg syns det faglige stoffet og filmene gjorde det lett å få meg seg det som ble sagt og har allerede fått bruk for stoffet jeg lærte gjennom kurset til å gi gjestene våre det lille ekstra når de trenger råd om å finne på spennende ting i Molderegionen.

For oss på Scandic Seilet er dette kurset veldig viktig både for tips og råd om å yte bedre service, men også i forhold til at vi har tatt over store deler av jobben som turistinformasjon.

Det å ha verktøy å gi til mine ansatte som kommer fra andre deler av landet eller som ikke har reist rundt i fylket er gull verdt.

Jeg gleder meg til turistsesongen kommer igjen, jeg tror neste sommer vil bli bra besøkt etter at Kompani Lauritzen og 71 grader nord har vært å filma i fylket denne høsten. Da hjelper det å være godt kurset gjennom Moldevert.

Om Moldevert Digital

Moldevert Digital er tilgjengelig for alle som ønsker å lære mer om vertskap, kundebehandling og om vår egen region. Meld deg på ved å sende mail til hb@moldenf.no

Les mer om Moldevert Digital her!

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.