Tilbakemeldinger fra besøkende

Arbeidslivet i Møre og Romsdal har vært i Oslo for å vise fram karrieremulighetene regionen har å by på. Her kommer tilbakemeldingene fra de besøkende.

Relevant å flytte for en jobb?

Vi har stilt spørsmålet til de besøkende på jobbmessen BLI MED HIT! "Er det Relevant å flytte til regionen de neste 5 årene om man får en relevant jobb?" Overraskende nok svarte 62 % av respondentene bekreftende på dette spørsmålet. Dette indikerer en betydelig villighet blant arbeidssøkere til å flytte geografisk for å forfølge relevante karrieremuligheter. På den andre siden svarte 25 % av respondentene at de var usikre på om de ville flytte for en relevant jobb. Dette innebærer at vi har en god gruppe som er på glid, men kanskje trenger mer informasjon om at jobbene og alt det andre vi tilbyr i Møre og Romsdal.

Bred markedsføring

Vi har i flere sammenhenger fått spørsmålet om hvem vi inviterer, og der er svaret alle!

For å tiltrekke relevante besøkende til jobbmessen ble det gjort en omfattende og grundig innsats med markedsføringen. En kombinasjon av betalt markedsføring gjennom byråer og organisk markedsføring i kanaler som LinkedIn, Facebook, Instagram og TikTok ble benyttet. 26 5 % av de besøkende svarer at de fikk kunnskap om arrangementet i disse kanalene. I tillegg til dette ble BLI MED HIT annonsert på flyplassene Kvernberget, Årø, og Vigra i påskeuken samt i lokale og nasjonale aviser.

Det interessante her er at undersøkelsen avdekket at en betydelig del av deltakerne faktisk hørte om arrangementet gjennom bekjente (37 %). Dette understreker viktigheten av kommunikasjon til ulike grupper og aldersegment.

Kjente fjes?

Vi ser også at prosessen med å flytte hit eller "hjemover" er noe som utvikler seg over tid, og dette ser vi igjen i besøkstallene. Tallene fra hoopla viser at 32 % av besøkende har vært innom arrangement tidligere år. Dette tyder på en økende interesse og engasjement blant deltakerne over tid, samt en potensiell langsiktig strategi for å bygge relasjoner og nettverk.

Ønske om flere aktører og informasjon

Tilbakemeldingene fra deltakerne indikerer et ønske om å se enda flere aktører med relevante jobbmuligheter på arrangementet. Videre ønsker deltakerne også bedre informasjon fra bedriftene om hvilke konkrete stillinger de tilbyr.

Verdifulle innspill

De besøkende på årets "BLI MED HIT!" i Oslo gir verdifulle innspill til arbeidsgivere og arrangørene. Mens flertallet av respondentene er villige til å flytte for en relevant jobb, er det fortsatt en betydelig andel som er usikre. Dette understreker viktigheten av å formidle hvor bra det er å jobbe og bo i Møre og Romsdal.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.