Femti sjåfører tilknyttet Moldetaxi er i gang med Moldevert
Moldetaxi er i en god utvikling. De jobber både med å forbedre seg på vertskapsoppgaven og har initiert et stort samarbeid mellom taxiselskapene i regionen slik at de nå jobber i et drosjenettverk.Tirsdag kveld var Masterplan Reiseliv invitert til en work-shop med taxinæringa. Molde Taxi hadde tatt initiativ overfor alle distriktsdrosjene i Romsdal, og tirsdag kveld var alle lederne samlet på Molde Taxi sine kontorer ved bussholdeplassen.
Taxiselskapene har samlet seg i et innovasjonsnettverk der de jobber med utvikling av tilbud til turister. Masterplan reiseliv fortalte om reiselivssatsingen i Molderegionen, og hvordan vi samarbeider med reisemålene rundt Romsdalsfjorden og Hustadvika. Taxinæringa er opptatt av å utvikle tilbud i tilknytning til øvrig reiselivsutvikling, slik at regionen kan framstå mer attraktive. Da handler det også om samarbeid for å ha styrke til å takle etterspørselen under travle perioder, som for eksempel ved cruisebåtanløp, under festivaler, kjøring til og fra attraksjoner og ved gruppeforespørsler knyttet til opplevelser i regionen vår. Molde Taxi ved daglig leder Arnt Ove Strande har derfor tatt initiativ overfor alle distriktsdrosjene i Romsdal om et drosjenettverk, slik at de kan bli sterkere og bedre sammen. De har nå startet på et innovasjonsnettverk, der Ann-Heidi Paulsen Orvik er prosjektleder, og de jobber med å utvikle tilbud for reiselivet.
50 sjåfører og ansatte er i gang med Moldevert Digital
God kunnskap om Molderegionen er viktig for det gode vertskap. Molde Taxi har meldt på 50 av sine sjåfører og samarbeidspartene på Moldevert Digital. På bildet kan du se et knippe av de som er i gang med kompetanseheving på vertskap. Fra venstre: Ann-Heidi Paulsen Orvik, Arnt Ove Strande, Geir Kristian Vågenes, Svein Magne Bakken, Tor-Olav Aafløy (bak) og Trine Galstad.
Våre taxisjåfører er en viktig del av vertskapet i Molde. De er ansiktet utad overfor mange tilreisende, og kan formidle gode historier og stimulere til at folk finner gode opplevelser, attraksjoner, restauranttilbud og annet. Brosjyrene Opplev Molde og Spise i Molde er gode verktøy å ha i bilen. Mange ønsker et taxitilbud til og fra restaurant, så på neste opptrykk av Spise i Molde, vil vi legge inn kontaktpunkt til taxi.
Strande sier at taxinæringen er glade for alle gode innspill og hjelp de kan få. Informasjon om appen Voice of Norway falt også i god smak. Her er det innlest punkter i lydguiden om Midsund, Nesset og i Molde som kan benyttes når man kjører på reisemålene.
Synlighet er viktig
Molde Taxi har blitt medlem hos Visit Nordvest forteller Strande, og oppfordrer også distriktsdrosjene til å blir synlige på nett. Med medlemskap i destinasjonsselskapet når man både regionale og nasjonale reiselivssider. Masterplan Reiseliv vil også ta inn informasjon om Molde Taxi på informasjonsskjermen i sentrum.
